piątek, 21 lutego 2014

ASO BMW

Znalazłem przy okazji dekodowania nr katalogowych stronę http://www.bmwstore.pl gdzie znajdzie się wszystko do wszystkich beemek. Wszystko w sumie pięknie jest rozłożone, są opisy, rzuty, zestawy. Całość wygląda naprawdę profesjonalnie. I jeśli stany są takie jak podaje producent, i faktycznie to wszystko przychodzi w takim terminie jaki jest podany to jestem pełen szacunku. Gdyby nie jedno duże ALE.

CENY wprawiają w osłupienie. I pomijam tu klasyczne naciąganie w stylu:
koszty produkcji pomnóż przez 3, a jeśli dalej wychodzi cyfra mniejsza niż 3 lub 4 cyfrowa, podciągnij.
Tak się złożyło że mam cennik części z wyprzedaży z ASO. I kiedy widzę że wtryskiwacz o nr 13532244401 jest dostępny w BMW store za ~470zł, myślę sobie:
Spoko! U mnie ciągle są oryginały, po ponad 20latach.
Ale potem patrze w cennik wyprzedaży gdzie widzę że ten sam element, sprzedany z BMW do handlarza, po doliczeniu jego marży kosztuje już 280zł, czuje się dymany. Bardzo!

Ja wiem że pierwszy montaż. Że to są dobre taile. Ale żeby aż tak zdzierać! Ech..

I tutaj zaczyna się zabawa, bo chciałem zobaczyć ile by kosztowała odbudowa mojego buczka wg cennika z ASO! Licząc tylko kilka elementów, bardzo niedokładnie, bez montażu, czasami jeden z dwóch (ramki, kratki, ozdoby, listwy) musiał bym się wykosztować na bagatela ponad 15 000 zł!

Oni chyba liczą cenę detaliczną wozu i dzielą przez elementy na które się składa. Gdyby w cenę wchodził montaż całego zespołu, może miało by to sens, ale kiedy kupujesz element i sam sobie go lakierujesz, montujesz, transportujesz, jest to po prostu nienormalne... Ale co zrobić. Uroki posiadania auta, i chęci kupowania w ASO...

     1 776,92 zł
     1 690,38 zł
     1 690,38 zł
     2 157,84 zł
        121,51 zł
     1 265,47 zł
     1 186,01 zł
     1 872,27 zł
           95,25 zł
     2 295,31 zł
        129,38 zł
        410,74 zł
        128,96 zł
        182,90 zł
        291,03 zł
 142,56 zł   

   15 294,35 zł 

Wniosek jest krótki i niektórym znany.
Tylko siłownik tylnej szyby jest w dobrej cenie.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz