piątek, 9 maja 2014

A gdybyś mógł coś dostać...

.. to co by to miało być?

Jakiś czas temu na pewnym forum założyłem topic z dwoma pytaniami.

Pierwsze było bardzo proste:
Masz miliony, nie ogranicza Cię nic. Kupujesz co chcesz, jedziesz tym pojeździć gdzie chcesz (bo Cię stać!). Czysta przyjemność i kaprys.

Drugie wymagało pewnego poukładania sobie co kto lubi, ale i tak zostawiało całkiem fajne pole do popisu:
Możesz dostać kilka maszyn wraz z ubezpieczeniem na 10 lat. Czyli płacisz tylko za paliwo i teoretycznie ogólne utrzymanie.


W drugim pytaniu można jeszcze doprecyzować że teoretycznie nasze zarobki się nie zmieniają, albo przynajmniej nie tak żeby np było nas stać na zmianę opon w Veyronie :)

Pierwszą część opowiedziałem jakiś czas temu w jednym z postów. Generalnie bez problemu wybrał bym jakąś piątkę którą bym się zadowolił.

Drugie pytanie nie jest takie proste i oczywiste, przynajmniej dla mnie.
Takie pytanie zrodziło się w mojej głowie kiedy dostałem kilka groszy bonusu za ukończenie studiów. Jesteśmy wtedy w sytuacji kiedy nie zmienia się specjalne nasz status. Przychód z miesiąca na miesiąc się nie potroił, ale możemy sobie coś kupić, coś wybrać. A ponieważ w Polsce samo posiadanie również kosztuje obowiązkowe opłaty, dopisałem paragraf o darmowym OC do takiego wynalazku.

Sprawia to że możemy spełnić nasze kaprysy na coś fajnego, ale jednocześnie sprowadza nas to w pewnym stopniu na ziemię w kwestii spalania czy funkcjonalności takiego wynalazku. Trochę wpadłem na ten pomysł podczas wszelakich luźnych dywagacji na temat super samochodów, kiedy padają argumenty w stylu:
Po co ci to?
Gdzie będziesz tym jeździł?
Wtedy zagaduję właśnie o mniej więcej taką liste, co byś sobie kupił.

Moja piątka to:

#1 - Caterham R500, Ariel Atom lub MONO
Przecież 2l nie pali dużo a takie coś to fajna sprawa! Już wspominałem o tym.

http://www.netcarshow.com/caterham/2014-seven_620r/800x600/wallpaper_01.htm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ariel_Atom

#2 - E39 M5
W serii (i z gazem... w końcu mam sam go zalewać!) co by w miarę nie drogo jeździć. W pełni funkcjonalne auto któremu nic nie brak. I tak leje w V8 więc nie spodziewał bym się dużo większego spalania ;)

#3 - Fiesta ST
Też z gazem! Co by fest tanio jechać gdziekolwiek a przy tym nie wlec się i żeby całość sprawiała frajdę!
(ostatecznie może być inny mini-hot-hatch, jak Clio RS2000).


Co by nie mówić, gaz jest jednak koniecznością! Inaczej mało kogo stać na rozkoszowanie się szybką jazdą. Bo jak tu mieć zabawę z kilku kolejnych szykan, kiedy jedziesz, deptasz, i przed oczami masz jak wartość z obrotomierza zamienia się w rachunek na stacji.

LPG - co by nie mówić - jest paliwem jak każde inne. A to że nie jest tak złodziejsko opodatkowane jak inne niezbędne płyny, sprawia że korzystam zeń jeszcze chętniej! Natomiast urban legend o niszczeniu silników itp, jest taką samą pierdołą jak te o samochodach na F i magicznej nieśmiertelności i opłacalności Diesla (tego współczesnego). Ale to będzie temat na inny wpis! Tak jak zaniedbane auto jest awaryjne, tak źle wyregulowany gaz niszczy silnik. Mity i legendy

Teraz ciekawostka!

#4 - Renault Trafic II 2,5l @ ~180km, ~450nm
Tak żeby sobie fajnie i wygodnie wozić dupę imprezowozem, ewentualnie jechać gdzieś z rowerami na trip. Trochę z sentymentu bo spędziłem w takim 3 lata i parę setek tysięcy kilometrów. Trochę z samej radochy z jazdy. A trochę z niezawodności, bo wbrew ogólnym opiniom, wcale nie był awaryjny!
Ba! Palił tyle co mój ówczesny trup a nie kosztował eksploatacyjnie nic w porównaniu z moim dziadem.

Ok, więc co mamy.
- Maszynę do wybrania się na działkę w słoneczne popołudnie, lub na tor w słoneczny weekend.
- Rodzinne autko do wygodnego przemieszczania się niezależnie od miejsca i pogody.
- Fajne wozidło dla kobietki lub do przepychania się przez miasto.
- Imprezozów do wypadów na majówkę lub na weekend poza cywilizację, wraz z rowerami i tyloma kratami wódy ile wlezie :P

Zostało jeszcze coś do zapierdalania!

Tutaj generalnie może być jakiś fajny moplik. Myślę że jest to taki slot, w którym wraz ze wzrostem doświadczenia, wskakiwałyby coraz bardziej wyrafinowane maszyny z coraz większymi pojemnościami
#5 Za cel mogę uznać niesamowicie sexy yamahę R6!



A co byście chcieli ale brakuje wam hajsu na zakup, ale była by kasa na utrzymanie? :)

6 komentarzy:

  1. Ech...całkowicie (ale ze stockowym silnikiem!) zgodzić mogę się wyłącznie z punktem #4 :-) i do pewnego stopnia z #1; do pewnego, bo...'sory, taki klimat'. Niby na Wyspach jest/kupowany jest największy odsetek kabrioletów, ale ja nie jestem aż tak ekscentryczny. Jeśli nie istnieje kryterium 'TYLKO NOWE', to tak wyglądają moje typy:
    - coś konkretnego 4x4, np. Samurai, albo W463 z pierwszego wypustu - z ropniakiem pod maską i automatem. albo LR SIII StageOne z ogrzewaniem :-)
    - coś szybkiego, ale niebanalnego, np. Clio V6, ŻADNEGO GAZU!
    - coś vanowatego, ale też niepospolitego, np. najmniejszy Master, Twój #4, Dodge RamVan/Chevy Express/Ford E-150 w ropie, a nawet T4 w wersji militarnej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna lista :D To właśnie pokazuje kto o czym marzy w pierwszej kolejności! Bo właśnie sobie uświadomiłem że terenówka to boska sprawa, ale jak widać nie zagościła u mnie w pierwszej piątce, bo "nikt mi o tym nie przypomniał". Jednak "Panie władzo. Bo ja lubię zapierdalać" jest u mnie pierwsze w głowie.

      A gaz, tak jak wspomniałem, jest tylko po to by tymi maszynami robić jak najwięcej kilometrów. Bo auto mimo że piękne, to jednak najfajniejsze jest jak zapierdziela! :D

      Usuń
  2. Właśnie przez to "nikt mi nie przypomniał" nie podejmuje się wymienienia swojej listy :) uświadomiłem sobie że to nie takie proste podać jakie auto chciałbyś dostać pod choinkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha! Posiadam R6 i aż mi się zrobiło miło, że ktoś takiej pożąda :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i moja lista.Kurde, ciężko tak sprecyzować...
      #1 BMW E92. Koniecznie biała. Koniecznie z czarnym dachem i na czarnych 20". Koniecznie z wnętrzem w kolorze innym niż czerwony lub brązowy. Niekoniecznie M bo na wachę wyrobić będzie ciężko, ale za 335i bym się nie obraziła. Żadnym plebejskich X-drive'ów, klasyczny RWD!
      #2 Kawasaki Z1000. Dwa lata temu zmieniając motocykl uparłam się na sporta i teraz chyba trochę żałuję. Kocham tego bajka za charakterystykę pracy silnika bo jest małym nakurwiaczem, ale pozycja za kierownicą, kiepska zwrotność i mały promień skrętu zaczynają mnie drażnić. Dlatego marzeniem jest równie mocny naked. Zetor byłby w sam raz :)
      #3 Yamaha YZF 250, aby powrócić do czasów małolata. To crossy nauczyły mnie wszystkiego co potrafię na motocyklu i nigdy nie zapomnę tej frajdy z taplania się w błocie na pełnym ogniu. Moja YZ'ka niestety poszła na sprzedaż na rzecz R6 :(
      #4 Punkt trochę niestandardowy. Posiadam w garażu VW Typ 3 z '63 roku. Tata go kupił 20 lat temu i tak jest w rodzinie tyle lat. Niestety wiek robi swoje i jest w mocno opłakanym stanie :( Dwa lata temu rozpoczęłam prace renowacyjne, ale brak dużego zastrzyku $$ nie pozwala mi ruszyć dalej z robotą. Może da się trochę nagiąć regulamin "moto-zachcianek", że zamiast super fury chciałabym odpicować swoją?
      #5 Troję tak jak w pkt. 4. Mam Golfa mk1 uratowanego od złomu. Nie miałam na niego pomysłu, więc wymyśliłam mocno poroniony plan, aby zrobić z niego RWD. Prace trwają, ale docelowo moim marzeniem jest nie obdrapany driftowóz, tylko piękne, wybłyszczone, oklatkowane mocne auto. Taki sleeper :>

      Chyba nie jest źle :) Dwa z moich marzeń posiadam, choć może nie są w takim stanie jak bym chciała. Jedno z marzeń posiadałam "w młodości" (zabrzmiało jak bym była grzybem...). jedno marzenie jest tylko kwestią czasu, co wyniknie ze zmiany motocykla. A E92? Cóż, na razie pozostaje tylko marzeniem :)

      Usuń
    2. Lista realna i jak najbardzej pasujaca :-) oby vw udalo sie odbudowac!

      Usuń